måndag 14 mars 2011

MAN KANSKE SKA VARA GLAD........

....att Bosse inte har en knölpåk......

Mina tre hemmavarande vuxna hundar - Bosse, Pirjo och Viran, har inga som helst problem med nattsömnen.  Alla tre sover jättebra i sina baljor i mitt sovrum. Visserligen har Bosse ibland en del underligheter för sig, jag vet inte vad det betyder...han kanske bara vill umgås lite. Vid sådana tillfällen hör jag Bosse vandra runt min säng, varv efter varv. Jag visar emellertid inte med en min eller rörelse att jag hör honom. Då tar han till knep nummer två......han sticker in nosen under täcket och börjar.......slicka mig på foten?!? Inte ens det kan få mig att ge ett livstecken ifrån mig. Slutligen sätter han in nådastöten. Han stoppar in min stortå i munnen, som om den vore en napp. Då får jag nästan panik och tänker....."vad händer om han blir skrämd av nåt just nu?  Eller får hicka? Biter han av mig tån? ....och sväljer den....."? Jag kapitulerar och kliver upp - bara för att se Bosse på väg till sin balja för att lugnt somna om.......men han fick ju umgås lite....
Bosse, Viran och Pirjo i lite yngre dagar
Knölpåken?!?!? Klicka på länken så förstår du.....http://www.simonscat.com/Films/Cat-Man-Do/

1 kommentar:

Lämna din kommentar här.