onsdag 25 maj 2011

HERREGUD..........HUR TÄNKTE DOM ??

..ibland blir man så glad att man nästan kan bli religiös...fast det går snabbt över - det religiösa alltså..
I stället slår jag en frivolt...
Vadan detta???
SGDK har hos SKKs Utställningskommitté begärt att få göra en uppdelning av certifikaten, dvs man vill dela ut tre cert per kön på utställning och utse tre BIR - gula/tigrerade, svarta/harlekiner och blå.
SKK/UtstK har AVSLAGIT klubbens begäran med en mycket insiktsfull motivering att "det kynologiska värdet av en förändring ej kan påvisas". Konstigt (eller kanske inte?!?!) att rasklubben inte är lika insiktsfulla.
Halleluja så glad jag blir när jag tar del av sådana kloka beslut...tror jag slår en frivolt till..
Hur tänkte SGDK egentligen?????

4 kommentarer:

  1. Jag tror jag slår en frivolt av lycka jag också! Härligt! Jag är av den åsikten att ett championat vunnet i konkurens med alla färger (särskilt med de bra gula) är ett championat som är värt sitt namn! Se bara på vårt östra grannland där certen är delade och man kan få "vad skit som helst" till champion om man är tillräckligt trägen - jag har suttit vid ringside där många gånger och sett blått svart/harlekin i championklass som knappt ens varit rastypiska.. Gul/tigr kan jag inte säga något om eftersom jag inte tittat på dem.
    Ärligt talat, om man måste åka dit för att få ett championat - känns det verkligen som den hunden är en värdig champion? Inte för mig i a f...

    SvaraRadera
  2. Ställer en fråga till Åsa F M. Vad är "vilket skit som helst".

    SvaraRadera
  3. Tiina: som jag skrev, exemplar som knappt varit rastypiska - i championklass!
    Jag har t o m sett en harlekintik som wobblade som fick certet..
    Sedan finns det naturligtvis snygga hundar där också! Jag har t ex sett fler snygga blå i Finland än i Sverige.

    SvaraRadera
  4. "vad skit som helst"Det har jag också sett här:(Jag tänker att det var syn att dom började dela ut tre cert till en ras.SKK har gjort en fin beslut!!

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här.