torsdag 16 december 2010

LÅNG DAGS FÄRD MOT NATT................fast tvärtom!

Alla vi som håller på med hunduppfödning "vet" att valpkullar "alltid" föds på natten. Därför kändes det jättebra när Maja signalerade att hon minsann tänkte utöka Sverigens grand danoisbestånd under dagtid....i tisdags.
Trodde jag i min enfald....! Hon kunde verkligen konsten att "suga på det göttaste"  länge och väl...
Hela tisdagen, onsdagen och onsdag natt gick utan att hon krystade fram en endaste liten avkomma.
Efter ett par kalksprutor, språngmarscher och en rejäl dos druvsocker  idag på förmiddan så hann jag knappt få av mig ytterkläderna förrän hon lyfte på svansen och utan ett endaste litet pip så kom Night Flight´s Pratkvarn - snabbt följd av syster Pinuppa. I skrivande stund så ligger dessutom Pussgurka, Polis Potatisgris och Puttefnask i valplådan. Natten är ännu ung, dom kanske har fått några småsyskon innan morgondagen. Just till denna kull - min andra P-kull - har jag haft en jäkla massa namn att välja bland, andra gånger kan det vara ebb på fantasi. Så därför får övertaliga P-namn vänta till mitt tredje alfabetsvarv, dvs nångång kring 2036. Om ni lever då så  kanske ni kommer att glädjas lite åt Pruttkudde, Prutat & Klart, Punschpralin, Pia Paljett och......Praktarsel...........för det kommer jag att göra....oavsett rullator, hörapparat, blindkäpp, andningsmask, löständer, tvångströja, vårdare och annat onödigt....!!!!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS!
    Om några veckor bjuder vi in oss själva för att titta, lukta och pilla på små söta valpar!

    /Sanna

    SvaraRadera
  2. Grattis till valparna!!

    SvaraRadera
  3. Kanonbra namn. Puttefnask på en Grand Danois, haha, väldigt passande;)

    SvaraRadera
  4. Grattis till valparna! Och som alltid är det helt klockrena namn :)

    SvaraRadera
  5. Jag har sett fram mot namnen (som vanligt) - och jag blev (som vanligt) inte besviken.. Får försöka hålla ut till 2036 för att få läsa Night Flights Praktaschel i utställningskatalogen..

    SvaraRadera
  6. Grattis till valparna! UNDERBARA namn, önskar man fick äga Puttefnask ;-)

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här.